Pret, pret en nog eens pret(park) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu Pret, pret en nog eens pret(park) - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Laurens en Linda - WaarBenJij.nu

Pret, pret en nog eens pret(park)

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Laurens en Linda

20 November 2013 | Verenigde Staten, Orlando

Hier eindelijk eens een berichtje van ons. We zitten sinds een paar dagen in Orlando, midden tussen alle pretparken. We hebben de afgelopen dagen 2 Disney parken bezocht. Afgelopen zaterdag zijn we naar Disney's Hollywood Studios geweest. Dat stond helemaal in het teken van bekende Disney figuren en programma's. De muppets, Donald Duck, Mickey Mouse, enz. Een mooi park met 's avonds als afsluiting een grote show. Die vonden we echter wat tegenvallen, maar dat kwam misschien doordat de verwachtingen te hoog waren, want in onze reisgids stond dat het overweldigend was. Dat vonden we dus niet helemaal het geval.

De dag erna gingen we naar Disney's Epcot. Een park dat in het teken staat van wetenschap en onderzoek. Er waren veel interactieve attracties en dingen die je zelf kon proberen op computers. Het was een heel mooi park. Soms leek het wel of je je in de toekomst bevond, zo geavanceerd was alles. Dat was het ene deel van het park en dan was er ook nog een ander deel waarin bekende gebouwen uit verschillende landen nagemaakt waren. Zo waren er landen als China, Noorwegen, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Japan, Marokko en Canada. We zijn daar 's middags rustig doorheen gewandeld. Het was echt heel groot, maar we hebben toch zo goed als alles kunnen bekijken. 's Avonds was er als afsluiting op het grote meer dat midden in het park licht een grote vuurwerk en lasershow. Het was heel indrukwekkend met hele mooie muziek erbij.

Eergister zijn we naar het Kennedy Space center geweest waar we een echte raketlancering hebben meegemaakt. Het was de onbemande Maven raket die naar Mars gaat om daar de atmosfeer te onderzoeken. Je kon het dichtst bij de lancering komen vanaf een locatie verderop. Daar werd je met bussen heen gebracht. De lancering was 's middags, dus wij zijn eerst een 3D film gaan bekijken. Toen we ruim van te voren bij de bussen waren, bleek echter dat de Apollo site zijn maximale capaciteit had bereikt (2000 mensen) en dus mochten we daar niet meer heen. Je zat daar echter ook nog steeds op een afstand van de lancering. Het platform kon je nergens zien, want dan zou het lawaai van de lancering te oorverdovend zijn.
Vanaf het Kennedy Space kon je de lancering ook volgen vanaf tribunes, dus daar hebben wij gezeten. Je zag niet veel meer dan een vuurpuntje door de lucht gaan, maar je hoorde des te meer van de lancering. Het klonk als gigantisch hard onweer. Erg spectaculair om mee te maken.

Gister zijn we naar Sea World geweest. Een soort groot Dolfinarium met als hoogtepunt de orkashow. Er was heel veel te zien en te doen. Er waren zelfs grote achtbanen. We hebben alle shows bezocht, maar om daarnaast ook nog alle attracties te doen was niet te doen in 1 dag. Maar we kwamen voor alle mooie zeedieren en die hebben we zeker gezien. Dolfijnen, pijlstaartroggen, walrussen en natuurlijk de orka's. Tijdens de orkashow zaten we in de soak zone (de zone waarin je 'kans' hebt om nat te worden). Nou, dat hebben we in Sea World San Diego al ervaren dus nu waren we goed voorbereid. We hadden onze poncho's aan en onze tassen in plastic zakken gedaan. Dat was maar goed ook, want we kregen de volle laag.

Vandaag gaan we naar het 3e Disney park en wel Magic Kingdom. Dat is het park met het beroemde Walt Disney kasteel. We zijn benieuwd wat daar allemaal voor leuks te zien en te doen is.
We houden jullie op de hoogte.

• 20 November 2013 - 13:58

Lutske:

Dank voor jullie berichtje, prettig om te lezen dat jullie veel mooie dingen meemaken. Geniet maar heerlijk van jullie vakantie.

Hartelijke groeten en nog veel plezier toe gewenst.

• 20 November 2013 - 14:03

Hendrika:

Wat leuk! Een berichtje uit The States!
    Zo te lezen vermaken jullie je prima. Geniet er maar flink van. Jullie hebben het verdiend!

Groetjes,
    Hendrika

• 20 November 2013 - 14:32

Jennie:

Wat verrassend ineens een uitgebreid verslag van jullie.
    Fijn te horen dat het jullie goed gaat en dat jullie veel leuke dingen doen en zien,
    Geniet er van maar, neem ook op tijd je rust.
    Heel veel plezier gewenst.

groetjes mama

• 20 November 2013 - 14:39

Heleen:

Zo te lezen genieten jullie wel; fijn! Kan jij het ook wat volhouden, Laurens?
    Hier gaat het goed hoor: huis staat er nog, bonsai treurt... :)
    Geniet nog fijn samen! Groetjes!

• 20 November 2013 - 16:56

Ali:

Hoi L&L,

Bedankt voor jullie bericht.

Geniet ervan jullie hebben het verdiend.

Groeten,

Ali (& Ellie& Victor)

• 21 November 2013 - 18:08

Margreet:

hee ligtenbergjes!!

leuk om te lezen en dit keer lekker kort en bondig super ;)
    oo die orka show had ik ook wel bij willen zijn!! hihi ik zie jullie al voor me zitten soaked ;)
    geniet er lekker van!!

dikke tut JJ&M

• 22 November 2013 - 12:06

Lieske:

Hallo!
    Wauw, jullie zitten er al! Klinkt leuk allemaal; heel veel plezier en k ben benieuwd naar het volgende bericht! :)
    Liefs

• 22 November 2013 - 17:13

Hallo Laurens & Linda,
    Wat geweldig dat jullie weer kunnen genieten,en wij van jullie ben benieuwt
    wat je allemaal nog ziet en beleeft .

Veel lliefs

• 22 November 2013 - 21:42

Akke:

Wat leuk om over jullie belevenissen te lezen! Bedankt voor de update.
    Goede reis en veel plezier! Hartelijke groet uit de JSs.

• 27 November 2013 - 21:42

Ellie:

Hoi L&L,

We zijn nu een week verder sinds het vorige verslag.
    Wat hebben jullie intussen beleefd?
    We zijn heel benieuwd!

En wanneer worden trouwens de eerste foto's gepost?
    Vooral die van jullie in de soak zone lijkt me wel lachen :)

Het ga jullie goed verder en hopelijk tot spoedig contacts!

((Schoon)Zus) Ellie